Unicorn pomohl obchodům Tesco snížit objem vyhozeného pečiva o 14 %

Tesco dnes vyhodí méně neprodaného pečiva díky řešení, na kterém spolupracovala firma Unicorn.

Tesco má na některých svých prodejnách vlastní pekárny. Tam buď rozmrazuje pečivo z polotovarů, nebo ho samo vyrábí. V obou případech ale pekaři potřebují vědět, kolik výrobků mají kdy napéct. Stejně tak musí mít informace o tom, jak při výrobě postupovat.

​Co přesně tedy řešení umí? Aplikace dává pekařům jasné instrukce – ať už jde o počet polotovarů k rozmrazení, nebo ingredience pro výrobu těsta. Systém má dvě části. První je server s daty o prodeji a plánování, která má Tesco interně k dispozici. Druhou je aplikace, která na základě dat vytvoří plán, kolik mají pekaři vyrobit jakých výrobků.

Jak to tedy vypadá v praxi? Pekař si na začátku směny otevře tablet, kde vidí, kolik a co má vyrobit. Když jde o polotovary, musí je připravit, rozložit na plech, připravit troubu, vložit pečivo dovnitř a včas ho vyndat. Při výrobě těsta zase systém vypočítá, kolik přesně ho musí vyrobit pro stanovený objem pečiva.

Požadavky na pekaře jsou tím pádem nižší. Aplikace zaměstnance vede a říká jim, kolik čeho mají připravit. Nehrozí tak, že by méně zkušený pekař musel odhadovat, kolik těsta musí připravit na 20 rohlíků. Aplikace mu to sama řekne.